Villkor & Information

Villkor och information

Köp
Alla priser på hemsidan är inklusive moms. Vi på Ericsberg webshop reserverar oss för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. När du lägger en beställning skickas en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post. Om du har frågor eller om du vill ändra något, kontaktar du oss via e-post webshop@ericsbergsinterior.se

Kunden måste vara över 18 år för att handla på Ericsberg Webbshop. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra köpvillkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsidan.

Betalning

Ericsberg Webbshop använder sig av Klarna checkout. Första gången du handlar via Klarna måste du knappa in alla dina uppgifter, i fortsättningen känner Klarna igen dig när du kommer till kassan och du behöver då bara skriva in din e-post och ditt postnummer och Klarna hämtar automatiskt upp dina uppgifter oavsett om du handlat hos Ericsberg Webbshop innan eller i en annan shop som har Klarna checkout.

Ericsberg Webbshop erbjuder fakturering i samarbete med Klarna. Fakturan skickas via den mailadress du uppgett. Pappersfaktura går att välja till mot en avgift.
Du har 14 dagar på dig att betala fakturan från det att varan skickats.

Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress, vid köp över 2.000 kr görs sedvanlig kreditprövning.

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta enligt nu gällande referensränta med tillägg av 24,00%.

 

Frakt

FRAKTFRITT Ordervärde från 1200 kr levereras fraktfritt till ombud i Sverige.

Normalfrakt 49 kr till ombud i Sverige. Vi levererar med Posten och i normala fall har Du Din leverans inom 2-5 arbetsdagar.

Outlösta paket

Ericsberg Webbshop debiterar 400 kr för outlösta paket för att täcka våra frakt- och expedieringskostnader.
Om du ångrar ditt köp måste du alltid hämta ut det för att sedan returnera det.
Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.

Returrätt

Du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet enligt distansavtalslagen. Vi tillämpar Konsumentverkets regler, se deras hemsida.

Varan ska vara oanvänd, eventuell förpackning obruten och returneras i originalförpackningen med eventuella originalhandlingar.
Vill ni få återbetalt fullt belopp mot vad ni betalat för varan måste varan vara oanvänd och returneras i originalförpackning, om den hade en sådan, samt med eventuella originalhandlingar.

OBS! Det är viktigt att kontakta oss innan du skickar tillbaka en vara på webshop@ericsbergsinterior.se  Detta för att Konsumentverkets regler om returrätt ska gälla.

Du måste alltid hämta ut ditt paket för att kunna göra en retur. Kunden betalar och ansvarar för returen och att varan är korrekt emballerad. Vi löser EJ ut returer som skickats ofrankerade, ej fullfrankerade eller mot postförskott.

Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig. Är varan använd beslutar vi ett värdeminskningsavdrag baserat på vår bedömning av varans skick. Detta beslut kan inte överklagas.

Ångerrätten gäller ej på varor som vi beställt hem enbart för kunds önskemål.

 

Reklamation

Ericsberg Webbshop tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan.
Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits.
Vid ett reklamationsärende skall du kontakta Ericsberg Webbshop via webshop@ericsbergsinterior.se  så hjälper vi dig vidare med förfarandet. En reklamation ska göras inom 2 månader från att felet upptäckts.
Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/defekten där felet tydligt framgår.
Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av Ericsbergs Webbshop.
När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig.
Du betalar alltså inget för returfraktsedeln för den reklamerade varan eller frakten för den nya varan.
Om en vara är skadad vid leverans kräver vi att du tar ett foto på den i originalemballaget så att vi kan visa det för vårt fraktbolag. Ta även foto på ytteremballaget. Släng inget ytteremballage förrän vi ger klartecken.

Det är viktigt att kontakta oss innan du skickar tillbaka en vara. Skicka inte tillbaka något förrän vi gett instruktioner hur reklamationen ska gå tillväga. Tänk på att du ansvarar för att varan inte skadas ytterligare när den fraktas tillbaka till oss.

Lager

Vi reserverar oss för att det saldo som visas på sidan inte alltid överensstämmer med det verkliga. Vi gör dock vårt yttersta för att kunna möta dina önskemål och leverera beställd vara. Om detta inte är möjligt kommer vi att kontakta dig för att erbjuda ett alternativ eller makulera din beställning.